116 123 - Telefon Zaufania dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym
116 123 - Telefon Zaufania dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym
Działalność Poradni Telefonicznej 116 123 będzie obejmowała następujące formy pomocy dla osób doświadczających kryzysu osobistego:
• prowadzenie telefonicznych konsultacji dla osób potrzebujących wsparcia w sytuacjach kryzysowych;
• rozwijanie i udostępnianie systemu skierowania osób korzystających z pomocy telefonicznej do lokalnie działających specjalistów i instytucji wspierających w celu kontynuacji pomocy;
• prowadzenie internetowych działań informacyjnych i edukacyjnych wspierających interwencje kryzysowe.
Działalność Poradni rozpoczyna się od 8-godzinnej dostępności (w godzinach 14.00 - 22.00) 5 dni w tygodniu. W dalszym etapie, po zebraniu doświadczeń i zbudowaniu koalicji oraz zaplecza finansowego planuje się zwiększyć dostępność do 24 godzin na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Etap ten poprzedzi ewaluacja jakości pracy, a także monitoring potrzeb (liczba prób połączenia się z numerem podczas zajętej linii).
Numer 116 123 jest jednym z trzech bezpłatnych numerów powstałych z inicjatywy Komisji Europejskiej o charakterze społecznym, identycznych w całej Europie, rozpoczynających się prefiksem 116. Do tej pory w Polsce uruchomiono dwa projekty 116: 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundacje Dajemy Dzieciom Siłę oraz 116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka prowadzony przez Fundację Itaka.
Polska jest jednym z pierwszych krajów członkowskich Unii Europejskiej, który zgodnie z dyrektywami UE (Decyzja Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2007 roku w sprawie rezerwacji krajowego zakresu numeracyjnego zaczynającego się na "116" na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym notyfikowana, jako dokument nr C/2007/249) uruchomił wszystkie 3 numery 116 na swoim terenie.
Źródło: https://www.policja.pl/pol/kgp/biuro-prewencji/aktualnosci/50368,116-123-Ogolnopolska-Poradnia-Telefoniczna-dla-Osob-Przezywajacych-Kryzys-Emocjo.html