Uczniowie odwiedzili mrągowską komendę
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Szestnie odwiedzili mrągowską komendę policji. To kolejne już spotkanie edukacyjno – profilaktyczne w ramach projektu pn. „Do źródeł wiedzy o bezpieczeństwie – Otwarte Jednostki Policji”. Tego dnia mogły zobaczyć jak wygląda praca funkcjonariuszy. Była to również okazja do rozmowy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.
Policja jest formacją, której specyfika pracy interesuje wielu ludzi. Źródła codziennych informacji często pokazują tę służbę w kontekście represji i kary. Jednak codzienna praca policjantów jest skupiona nie tylko wokół spraw kryminalnych i przestępców. Policjanci to również dzielnicowi, którzy rozwiązują kłopoty mieszkańców, to funkcjonariusze czuwający nad bezpieczeństwem na wodzie, na drogach. To też specjaliści pracujący z trudną młodzieżą, czy przewodnicy psów pomagający odnaleźć zaginionych.
Spektrum spraw, z którymi stykają się na co dzień policjanci jest ogromne. Dlatego jednym z celów projektu „Otwarte Jednostki Policji” jest przybliżenie młodym ludziom służby policjantów różnych pionów, a także pokazanie specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego podczas codziennej służby, jak i podczas działań.
Dzisiaj Komenda Powiatowa Policji w Mrągowie gościła w swoich murach uczniów Szkoły Podstawowej w Szestnie. Wizyta w jednostce policji bardzo ucieszyła dzieci. Była to niezwykła możliwość poznania od podszewki pracy mrągowskich funkcjonariuszy. Dzieci zainteresowane codzienną służbą policjantów przyjrzały się stanowisku kierowania policji i pracy oficera dyżurnego. Pierwszą częścią spotkania było zwiedzanie budynku komendy. Druga część odbyła się na świetlicy. Tam dzieci zobaczyły sprzęty, które służą w codziennej pracy policjantów. Była to niepowtarzalna możliwość m.in. przymiarki umundurowania specjalistycznego funkcjonariuszy i zrobienia sobie odcisków palców.
Spotkanie to było okazją do zapoznania dzieci z codziennymi obowiązkami policjantów oraz funkcją, jaką pełni Policja w społeczeństwie oraz przypomnienie i utrwalenie podstawowych zachowań związanych z bezpieczeństwem, natomiast najmłodsi mieli okazję do zadania nurtujących je pytań.