Uważaj na telefonicznych oszustów
Oszuści znaleźli nową metodę okradania kont bankowych. Dzwoniąc z numeru, który wygląda na prawdziwy, podszywają się pod pracownika banku i nakłaniają klientów do instalacji oprogramowania lub podanie poufnych danych. Kończy się na wyczyszczeniu konta bankowego.
Pamiętaj!
- Bank nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
- Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).
- Pracownik banku nie prosi o wypłatę pieniędzy ani wpłatę ich na inne konto. W tym celu nie podawaj kodów BLIK obcym oraz nie korzystaj z ich kodów.
- Nie wyrażaj zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
- Nie wyłączaj producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na Twoim urządzeniu.
- Nie wykonuj działań, o które prosi nieznany Ci nadawca w SMS-ie/wiadomości email, itp.: nie klikaj w linki, nie podawaj danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty.
W sytuacji, gdy odbierzesz telefon od osoby podającej się za pracownika banku, a masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych, należy niezwłocznie się rozłączyć i samodzielnie połączyć z infolinią swojego banku.